lunes, 27 de noviembre de 2017

Comprensió


Tolerància, condescendència, transigència vers els comportaments, els actes o els sentiments dels altres”.

Dilluns.

·        Visualitzar el següent vídeo de la cançó de Phill Collins per la pel·lícula “Tarzan”.

You’ll be in my heart Subtitulos ( español e inglés)    4.16




Dimarts.

·        Comentar entre tots la imatge del còmic de Mafalda:



Dimecres.

·        Visualitzar el següent vídeo del youtube.

“Yo estoy muy orgulloso” ( Cancion sobre la diversidad)   2.40



Dijous.

  • Explicació del conte “No vull menjar”. Que parla de la comprensió i complicitat entre pares i fills.

    Els meus pares tenen un veritable problema amb mi: no vull menjar!
    En realitat hauria de ser jo qui tingués el problema,perquè sóc jo el que no menja;però no sé per quina estranya raó, el problema és seu i no meu.
    Els meus pares solucionen el seu problema de moltes maneres:
    Quan toca menjar Peix, mon pare es disfressa de pirata i ma mare de princesa raptada. Aleshores el rescat consisteix en que jo em mengi el lluç o el rap que el pare porta del ganxo. Després cantem cançons de pirates i soterrem les espines en un lloc secret del jardí.
    Quan toca menjar carn, també és divertit, perquè aleshores juguem a conillets a amagar i cal anar buscant els trossos de carn pel bany, pel despatx, per dins dels armaris… Quan un tros de carn i el Ketchup coincideixen en un calaix de la roba del llit, se n’arma una…!
    El pitjor que tenen les verdures és que totes són verdes i avorrides, per això el pare i la mare es dediquen a pintar-les amb colorants alimentaris de molts colors. Així aprofiten per fer unes fantàstiques partides de parxís i del joc de l’oca.
    Els dies de fesols, cigrons i llegums en general, sóc fet presoner pels indis o els marcians, o una combinació d’uns i altres. Em lliguen al pal de tortura i m’obliguen a menjar aquestes coses horribles. Però sóc un heroi, mai no els he dit on amago el microfilm.
    La llet i els iogurts del desdejuni, del berenar i de després de sopar els porta el “Circ Suís´” amb ma mare i mon pare d’artistes principals: fan malabarismes amb els potets, porten el got ple de llet per la corda fluixa o fan l’increïble número dels domadors de vaques amb les ampolles ensinistrades.
    La fruita ofereix moltes possibilitats: des d’una partida de bitlles amb melons i peres, a una pista de patinatge amb pells de plàtan, passant per unes pomes a l’estil Guillem Tell.
    En fi, ja veieu que el pare i la mare tenen solucions per a tot.
    I ara que estem sols, us confessaré una cosa: en realitat m’encanta menjar i m’agrada tot, però si ells ho saberen no ens divertiríem gens. Veritat?


Divendres.
·        Conte en castellà sobre la comprensió i les relacions entre pares i fills “Lio en la clase de ciencias”.
El profesor de ciencias, Don Sabelotodo había pedido a sus alumnos que estudiaran algún animal, hicieran una pequeña redacción, y contaran sus conclusiones al resto de la clase. Unos hablaron de los perros, otros de los caballos o los peces, pero el descubrimiento más interesante fue el de la pequeña Sofía:
- He descubierto que las moscas son unas gruñonas histéricas - dijo segurísima.
Todos sonrieron, esperando que continuara. Entonces Sofía siguió contando:
- Estuve observado una mosca en mi casa durante dos horas. Cuando volaba tranquilamente, todo iba bien, pero en cuanto encontraba algún cristal, la mosca empezaba a zumbar. Siempre había creido que ese ruido lo hacían con las alas, pero no. Con los prismáticos de mi papá miré de cerca y vi que lo que hacía era gruñir y protestar: se ponía tan histérica, que era incapaz de cruzar una ventana, y se daba de golpes una y otra vez: ¡pom!, ¡pom!, ¡pom!. Si sólo hubiera mirado a la mariposa que pasaba a su lado, habría visto que había un hueco en la ventana... la mariposa incluso trató de hablarle y ayudarle, pero nada, allí seguía protestando y gruñendo.
Don Sabelotodo les explicó divertido que aquella forma de actuar no tenía tanto que ver con los enfados, sino que era un ejemplo de los distintos niveles de inteligencia y reflexión que tenían los animales, y acordaron llevar al día siguiente una lista con los animales ordenados por su nivel de inteligencia...
Y así fue como se armó el gran lío de la clase de ciencias, cuando un montón de papás protestaron porque sus hijos... ¡¡les habían puesto entre los menos inteligentes de los animales!! según los niños, porque no hacían más que protestar, y no escuchaban a nadie.
Y aunque Don Sabelotodo tuvo que hacer muchas aclaraciones y calmar unos cuantos padres, aquello sirvió para que algunos se dieran cuenta de que por muy listos que fueran, muchas veces se comportaban de forma bastante poco inteligente.